Az egyik olvasóm osztotta meg velem az esetét, hogy a tapasztalatából okulva óvatosabbak legyünk és elkerüljük a Prime FMS brókercéget és a veszteséget.
Úgy kezdődött az egész, hogy telefonon keresték, egy +44-es előhívószámú telefonról. Egy hazánkban tanult férfi hívta tört magyarsággal, és ígért 15-25%/hó haszonnal kecsegtető szignálszolgáltatást, abban az esetben, ha náluk számlát nyit, és azt legalább 1.300USD-vel fel is tölti. A Prime FMS elég profi cégnek tűnt. Ugyan azokat a dokumentumokat kérték el, mint a normális brókercégek (személyazonosság igazolás, közműszámla, bankkártya másolat, stb.) és a levelezés is teljesen szabályosnak tűnt. Mindezek és a weblapjuk kidolgozottsága (www.primefms.com) a többnyelvű „call centeres” háttérzaj és a fiatalember (hívjuk Davidnek) határozottsága meggyőzte.
Próbaképpen utalt 200 USD-t. Látta az összeget a számlán, így mit sem gyanakodva átküldte a többit is. Telepítette az ő MT4 szoftverüket és várta a szignálokat. Jöttek is.
Az első szignál hibás volt. Kérte az ügyfélszolgálatot, hogy pontosítsa, mert nem egyértelmű. Kapott egy múltbéli listát tele instrumentummal és persze pippel….
Majd megint kapott egy fals szignált. Rákérdezett, hogy ezt, hogy értik, de nem kapott választ.
Mivel nem azt kapta, amit várt, így kezdeményezett egy visszautalást. Vissza kellett küldeni egy aláírt nyomtatványt a visszahívandó összegről, és várta, hogy a leírásnak köszönhetően, 2 munkanapon belül megkapja az összeget. De még 5 nap múlva sem érkezett meg. Reklamációjára megkérdezték, hogy miért szeretné visszahívni a teljes összeget? Mondta, hogy mielőtt nagyobb összeget helyezne el náluk, szeretne meggyőződni, hogy jól működik-e a visszahívás?
Ezek után már csak angolul hívták fel telefonon hol ausztrál +61, hol argentin +54-es hívószámról, és javasolták, hogy győződjön, meg 200USD-vel, a visszahívás működéséről. Gondolta, hogy akkor visszakér 200 USD-t, mert legalább akkor az már biztonságban van. Megint kérték a bakkártyája másolatát. Átküldte, de előtte korlátozta bankkártyán a vásárláskor felvehető összeget 1 Ft-ra.
Ugyan ezen a nap délutánján kapott egy értesítést bankjától, egy ciprusi bankon keresztüli sikertelen vásárlásról 157.778,Ft-ról majd 4 órával később 315.556,Ft-ról.
Mivel külföldi cégről van szó, ezért a jogi procedúra indítása lényegesen többe kerülne, mint a veszteség. Így aztán marad a levelezés, hátha sikerül meggyőzni őket a pénz visszaküldésről.
Összegzésképpen, ne dőljünk be mindenféle ígérgetésnek és csak olyan céggel létesítsünk kapcsolatot, ahol már valakinek kedvező tapasztalata, ami meg tud bennünket győzni. Tudom, hogy sokszor csábítóak az ajánlatok. Az oldalamon is kinn levő brókercégek ilyen szempontból már rendben vannak, mert mindegyiknél van saját kedvező tapasztalatom.
Arról nem is beszélve, hogy ha a bankkártyánk másolatát kérik, akkor az legyen gyanús. Ha el is küldjük, akkor csak az első oldalt.